برای خرید و فروش هر زمین یا ملکی لازم است تا مراحل انجام همراه با یک قرارداد باشد. قراردادی قولنامه‌ای که به عنوان سند خرید و فروش کاربرد داشته و در طی مدت زمان به قرارداد اصلی و سند تبدیل می‌شود. اگر شما هم به دنبال خرید باغ هستید و پیش از خرید می‌خواهید که با مسیر درست و کاملا قانونی این مراحل را به پیش بروید، در این مقاله و در ادامه همراه ما باشید. از اصلی‌ترین نکات مهم قولنامه زمین گرفته تا چگونگی و نحوه تنظیم قولنامه خرید باغ را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد و تمامی مراحل را با جزئیات برای شما بازگو خواهیم کرد. امید است با خواندن این مقاله بتوانید اطلاعات دقیق و درستی را در این راستا به دست آورده و آن‌ها را به شکل خوبی پیاده سازی کنید.

مهم‌ترین نکات درباره چگونگی نحوه تنظیم قولنامه خرید باغ

در اولین قدم برای اینکه بتوانید با نحوه تنظیم قولنامه خرید باغ آشنا شوید، لازم است تا از سه نکته اصلی و مهم در این زمینه اطلاع داشته باشید. ممکن است نکات بیان شده برای شما آشنا باشند. زیرا برخی از این نکات برای خرید و فروش هر زمین، مغازه، باغ یا ملکی مشترک هستند. البته هر نوع ملکی در برخی موارد نیز متفاوت است که در ادامه به آن‌ها خوراهیم پرداخت. سه مورد از اصلی‌ترین نکات درباره چگونگی نحوه تنظیم قولنامه باغ عبارت است از:

  1. بررسی مدارک شناسایی طرفین معامله

در اولین قدم برای خرید و فروش باغ لازم است تا مدارک شناسایی طرف مقابل خود را بررسی کنید. متاسفانه این روزها دلال‌های این بازار بسیار شده‌اند و افراد بسیاری در حال کلاهبرداری به این وسیله هستند. از همین رو برای اینکه با کمترین ضرر ممکن بتوانید به نتیجه خود برسید، مدارک شناسایی طرف مقابل را بررسی کرده و درباره سوسابقه پیشین او اطلاعاتی را به دست آورید.

  • بازدید کردن از باغ به صورت کامل و دقیق

در دومین قدم و برای اطمینان یافتن از باغ، بهتر است در طی یک روز به بازدید از باغ رفته و آن را به صورت کاملا جزئی و دقیق مورد بررسی قرار دهید. به این ترتیب تمامی ویژگی‌های ذکر شده توسط فورشنده را می‌توانید مشاهده کنید و درباره همه جزئیات، سوالات خود را بپرسید. این موضوع به شفاف شدن خرید شما کمک کرده و نتیجه بهتری را برای شما به وجود خواهد آورد.

  • همراهی با یک مشاور املاکی متخصص در زمینه خرید باغ

در سومین قدم و برای اطمینان بیشتر از خرید خود، همراهی با یک مشاور املاک و متخصص در زمینه خرید و فروش باغ می‌تواند برای شما یاری بزرگی باشد. این موضوع می‌تواند در قیمت گذاری دقیق و بررسی مشکلات احتمالی باغ راهگشا باشد و سبب کاهش میزان مشکلات و احتمال کلاهبرداری برای شما بشود. از این رو لازم است تا به متخصصین مورد اعتماد در این حوزه مراجعه کنید.

تنظیم قولنامه خرید ملکی

بندهای اصلی قرارداد خرید و فروش باغ

زمانی که به دنبال خرید و فروش باغ هستید و برای آن قرارداد تنظیم می‌کنید، قرارداد بندهای مختلفی را دارد. بندهای مختلفی که با داشتن اطلاعاتی درباره هریک می‌توانید خرید بهتری را داشته باشید و مراحل تنظیم نحوه قرارداد خرید باغ را به شکل کامل‌تری به پیش ببرید. در این بخش به 6 مورد از اصلی‌ترین بندهای تنظیم قرارداد خرید باغ پرداخته و درباره هرکدام نکاتی را بیان خواهیم کرد.

  1. مشخصات طرفین قرارداد

در اولین بخش از قرارداد مشخصات طرفین قرار دارد. در این بخش لازم است تا مشخصات ذکر شده خود و طرف مقابلتان را با کارت شناسایی تطبیق داده و در صورت بروز هرگونه مشکلی پیش از امضای قرارداد آن را پیگیری کنید. این موضوع به عنوان اولین بند اصلی از قرارداد می‌تواند از بروز مشکلات جدی در مراحل بعدی جلوگیری به عمل آورد.

  • موضوع قرارداد

در قسمت موضوع قرارداد اطلاعات و مشخصات باغ قرار می‌گیرد. از مساحت و متراژ باغ گرفته تا وجود یا عدم وجود ساختمان، مساحت زیربنای موجود در باغ، نوع خاک استفاده شده در باغ، امکانات دیگر و جانبی باغ و موقعیت مکانی دقیق آن، جزئیاتی هستند که در این بخش از قرارداد جای می‌گیرند. لازم است این نکات پیش از امضای قرارداد به صورت کامل چک شوند.

  • مدت زمان قرارداد

از آنجایی که مانند هر قرارداد قولنامه دیگری، قرارداد باغ نیز باید به قرارداد رسمی تبدیل شود، در آن بندی به عنوان مدت زمان قرارداد وجود دارد. در این بخش، زمان تبدیل قرارداد به قرارداد رسمی ذکر شده و باید پیش از امضای قرارداد به دقت چک شود. در صورت مغایرت این بخش با زمان موافقت شده طرفین، لازم است تا قرارداد مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

  • مبلغ قرارداد

مبلغ پرداختی در ازای هر متر مربع از مساحت باغ لازم است در این بخش از قرارداد به دقت ذکر شود. علاوه بر این، نوع پرداخت مبلغ به صورت چک زمان‌دار یا نقد نیز لازم است ذکر شده و با مشخص شدن تاریخ هر قسمت قرارداد به امضای طرفین می‌رسد. این موضوع به عنوان اصلی‌ترین بند از قرارداد شناخته می‌شود.

  • تعهدات خریدار و فروشنده

در این بخش تاریخ مشخص برای تحویل باغ به خریدار و تاریخ تسویه حساب کامل از سمت او لازم است تا ذکر شده و به تایید هر دو طرف معامله برسد. البته با توجه به نوع باغ و جزئیات بیشتر، ممکن است نکات دیگری نیز در این بخش جای گیرند.

  • بند فسخ قرارداد

در آخرین بخش از قولنامه مواردی که می‌تواند موجب به فسخ شدن قرارداد شود، ذکر می‌گردد. در این بخش از قرارداد موضوع خیارات در قانون مدنی نیز مورد توجه قرار گرفته و استفاده می‌شود.

قولنامه خرید زمین

جمع بندی پایانی مقاله

اگر به دنبال خرید باغ هستید و می‌خواهید که از یک فضای جدید برخوردار شوید، لازم است تا در رسیدن به نتیجه دلخواه، نکاتی را رعایت کنید. داشتن اطلاعات و آگاهی در بازار خرید و فروش املاک و زمین، موضوع بسیار مهمی است که نکات بسیاری نیز دارد. در این بخش و آنچه گذشت، به بررسی نکات مهم قولنامه زمین و باغ و چگونگی نحوه تنظیم قولنامه خرید باغ پرداختیم و به جزئیاتی در این باره اشاره کردیم. جزئیاتی که امید است به شما کمک کند تا نتیجه خوبی را برای خود رقم زده و با کمترین زیان ممکن، قولنامه خرید زمین و باغ ویلا را به پیش ببرید.

همچنین تیم املاک تهراندشت در منطقه سرسبز تهراندشت آماده ارائه خدمات و مشاوره‌های دقیق خود در زمینه خرید و فروش زمین هستند تا بتوانند معامله‌ای پر سود را برای شما عزیزان به ثمر بنشانند. شما میتوانید برای دریافت مشاوره و خرید با شماره‌های ما تماس بگیرید: 09125641306

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *