باغ ویلا در شمال یا تهراندشت بسیاری از افراد به دلیل شلوغی و عدم آرامش شهرها به‌ ویژه شهرهای بزرگ، به‌ دنبال خرید باغ ویلا در مناطق مناسب هستند. برخی از افراد به خرید این املاک در نواحی شمال کشور دست می‌زنند. اما بعضی هم، اطراف تهران را گزینه مناسب‌تری برای خرید این املاک می‌دانند. چراکه از نظر این افراد، مناطق اطراف تهران از قبیل تهراندشت، امکانات مناسب‌تری برای خرید ملک مورد نظر آن‌ها دارند. در این مقاله قصد داریم به این مطلب بپردازیم که باغ ویلا در شمال یا تهراندشت ؟

باغ ویلا

ویژگی‌ها و مزایای خرید باغ ویلا در اطراف تهران (تهراندشت)

قیمت مناسب‌ منطقه تهراندشت

همان‌طور که می‌دانید یکی از نکات بسیار مهم پیش‌ از خرید باغ‌های ویلایی، در نظر گرفتن قیمت آن‌ها است. لازم است به این نکته اشاره شود که در حال‌ حاضر خرید یک باغ ویلا در نواحی شمال کشور، با مشکلاتی روبرو می‌شود. یکی از اصلی‌ترین این مشکلات، قیمت باغ ویلاها است. چراکه در این ناحیه از کشور، دلالان و واسطه‌گران بی‌شماری مشغول به فعالیت هستند. این عامل نیز باعث می‌شود تا املاک مورد نظر با قیمت‌های بسیار زیادی در اختیار خریداران قرار بگیرند.

بسیاری از قیمت‌ها در این نواحی، کاذب و غیرواقعی است. این در حالی است که هنگام خرید این املاک در نواحی اطراف تهران، درگیر چنین مشکلاتی نخواهید شد. این بازار سیاه در هنگام خرید ملک و باغ‌های ویلایی در نواحی اطراف تهران وجود ندارد. لذا قیمت باغ‌های ویلایی در این ناحیه از کشور، بسیار مناسب‌تر و معقول‌تر از نواحی شمالی خواهد بود.

از طرف دیگر این امکان وجود دارد که برخی از فروشندگان این املاک در نواحی شمال کشور، به قصد فریب خریداران، ترفندهای ویژه‌ای را به کار گیرند. برخی از فروشندگان به شما خواهند گفت که بسیاری از افراد صاحب‌نام در این منطقه به خرید باغ‌های ویلایی دست زده‌اند. این ترفندها نیز عامل مؤثر دیگر در افزایش قیمت این اماکن به‌ صورت غیرواقعی و کاذب است.

بنابراین خرید چنین املاکی در نواحی اطراف تهران به‌ ویژه در منطقه‌ای مانند تهراندشت، اقدامی مطمئن‌تر به‌ نظر می‌رسد. در حال‌ حاضر تعداد باغ‌های ویلایی زیادی در این ناحیه ساخته شده‌ است. این عامل باعث شده تا تقاضای خرید این املاک نیز افزایش بیشتری پیدا کند. بنابراین شما می‌توانید تحت هر شرایط و در زمان مورد نظرتان، ملکی را خریداری کنید و سپس در صورت لزوم، به فروش آن دست بزنید. بنابراین به‌ راحتی می‌توانید ملک خود را به پول نقد تبدیل نمایید.

سطح آب بالا و وجود منابع آبی کافی

یکی از عواملی که باعث شده بسیاری از افراد برای دور ماندن از آلودگی هوا و پیدا کردن آرامش، به خرید باغ ویلا در تهراندشت دست بزنند طبیعت بی‌نظیر این منطقه است. منطقه تهراندشت، دارای چندین روستا است. وجود آب و هوای معتدل در این ناحیه موجب شده تا تهراندشت، مکانی بسیار سرسبز باشد و زمین‌های کشاورزی زیادی در این ناحیه از کشور به چشم بخورد.

این منطقه به دلیل سطح آب بالاتر نسبت‌ به زمین‌های نواحی شمال کشور، باغ‌های میوه فراوانی هم دارد و لذا محصولات کشاورزی بسیار زیادی در این ناحیه به عمل می‌آید. از جمله روستاهای این منطقه می‌توان به روستای سرخاب، سعیدآباد، سهیلیه، زعفرانیه، اسماعیل‌آباد، آران و… اشاره کرد. به دلیل وجود آب و منابع کافی آبی، در هر کدام از این روستاها، میوه‌های زراعی ویژه‌ای به عمل می‌آید.

این عوامل نیز موجب شده تا بسیاری از افراد این ناحیه از کشور را برای خرید باغ‌های ویلایی، گزینه‌ مناسب‌تری تشخیص دهند. داشتن فضای سبز بسیار جالب‌ توجه و هم‌چنین طبیعت زیبا نیز از دیگر ویژگی‌های خاص این منطقه از کشور است. در حقیقت می‌توان گفت وجود منابع آبی کافی باعث شده تا تهراندشت، منطقه‌ای بسیار حاصلخیز و مرغوب برای فعالیت‌های کشاورزی به شمار رود.

در حال حاضر بسیاری از افراد علاقه دارند تا به خرید باغ‌های ویلایی دست بزنند تا بتوانند در زمین‌های آن کشاورزی کنند. بنابراین خرید باغ ویلا در تهراندشت، برای این دسته از افراد گزینه بسیار مناسبی است.

نزدیکی راه و سهولت دسترسی

بسیاری از افرادی که در نواحی شمال کشور، به خرید باغ ویلا دست می‌زنند، پس‌ از مدتی، از دوری راه و مسافتی که باید طی کنند تا به ملک مورد نظر خود، دسترسی داشته باشند، گله و شکایت دارند. این در حالی است که اگر در مناطق اطراف تهران، مانند تهراندشت، دست به خرید ملک بزنید، از این بابت نیز نگرانی نخواهید داشت. چراکه این منطقه در نزدیکی شهرهای بزرگ از قبیل تهران، کرج و هشتگرد قرار دارد و دسترسی آن به قزوین نیز به‌ سادگی صورت می‌پذیرد.

از طرف دیگر این منطقه از تهران به بسیاری از مراکز خرید نیز دسترسی مناسبی دارد و به‌ راحتی می‌توانید خود را به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برسانید. به‌ طور کلی مدت‌ زمانی که باید از کرج صرف رسیدن به تهراندشت نمایید چیزی در حدود ۴۰ دقیقه است. هم‌چنین در صورتی‌ که قصد داشته باشید از تهران به سمت تهراندشت حرکت کنید باید زمانی در حدود یک ساعت و نیم را صرف نمایید. بنابراین می‌توان گفت یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای خرید باغ‌ ویلا، منطقه تهراندشت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *