در این مقاله قصد داریم در مورد نکات کلیدی خرید باغ ویلا صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید باغ ویلا به مکان آرامش‌بخشی گفته می‌شود که در بیرون از فضای شهر ساخته می‌شود. در حالت معمول باغ‌های ویلایی، مساحتی بزرگ‌تر از خانه‌های شهری و معمولی دارند. بسیاری از افراد قصد دارند برای آرامش یافتن در روزهای پایانی هفته و یا ایام تعطیل به مکانی راحت و دور از هیاهو دسترسی داشته باشند تا روزگاری را در آن سپری کنند. خرید باغ­های ویلایی برای این افراد گزینه بسیار مناسبی است. اما خرید چنین اماکنی نیز نیاز به‌ توجه به چند نکته مهم دارد. در این مقاله قصد داریم به برخی از نکات کلیدی خرید باغ ویلا اشاره کنیم.

در نظر گرفتن بودجه و قیمت

یکی از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین نکات کلیدی خرید چنین املاکی، در نظر گرفتن میزان بودجه شما و قیمت ملک مورد نظرتان است. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در حالت کلی هر چه امکانات یک ملک بیشتر باشد به‌ طور مسلم باید قیمت بیشتری هم برای آن پرداخت شود. از طرف دیگر در چنین مواردی، متراژ و مساحت مکان مورد نظر شما هم تاثیرگذار است.

تعداد درختانی که در این ساختمان‌ها وجود دارد و امکاناتی از قبیل آب، برق و گاز نیز قیمت خرید این ملک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نوع ساخت باغ ویلای مورد نظر شما و هم‌چنین سال ساخت آن نیز عامل اثرگذار دیگر در تعیین قیمت این مکان است. مصالح استفاده‌ شده در ساخت این ملک و نوع نمای آن نیز در تعیین قیمت آن اثراتی را ایجاد می‌کند. نوع دیوارکشی‌های اطراف یک این املاک نیز قیمت آن­ها را با تغییراتی مواجه می‌سازد.

باغ ویلا 400 متری

توجه به مسائل حقوقی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات کلیدی در هنگام چنین خریدی، در نظر گرفتن مسائل حقوقی است. برای بررسی این نکته می‌توانید تحقیقات کافی انجام دهید تا به این اطمینان برسید که ملک مورد نظر شما هیچ‌گونه مشکل ساخت و یا مسائل حقوقی ندارد و ساخت‌ و ساز آن غیرمجاز نیست. سعی داشته باشید حتما باغ­های ویلایی را خریداری نمایید که تمامی مجوزهای مورد نیاز را دارند.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که آیا در این ملک، عقب‌نشینی‌های لازم انجام گرفته‌ است یا نه. برای بررسی چنین اقداماتی در باغ ویلا تهراندشت و سایر مناطق کشور می‌توانید از طریق شهرداری آن منطقه اقدام نمایید. باید حتما به این اطمینان دست پیدا کنید که مکان مورد نظرتان دارای سند است و یا امکان دریافت سند برای آن وجود دارد.

این بررسی به شما کمک می‌کند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوید. چرا که این امکان وجود دارد که برخی از افراد، چنین املاکی را بدون سند و تنها با قولنامه به چندین نفر واگذار نمایند. برای این‌که فریب نخورید و یا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوید بهتر است از طریق مشاوران املاکی اقدام به خرید باغ ویلا کنید که به اندازه‌ کافی معتبر و شناخته‌ شده هستند.

در نظر گرفتن موقعیت

در حال حاضر باغ‌های ویلایی بسیار زیادی در کشور ساخته شده‌اند. برخی از این اماکن در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار نگرفته‌اند. برای نمونه این امکان وجود دارد که ملک به‌ طور کامل در حریم رودخانه واقع‌ شده باشد و یا زمینی که بر آن بنا شده، زمینی سست باشد. چنین موقعیت‌هایی بسیار خطرناک هستند. بنابراین از خرید در این موقعیت‌ها دوری کنید. برای نمونه در صورتی‌ که ملک مورد نظر شما در حریم رودخانه واقع‌ شده باشد، احتمال طغیان آب رودخانه وجود دارد و ممکن است ملک شما در معرض تخریب قرار بگیرد.

توجه دقیق به منطقه و مکان

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که لازم است در هنگام این خرید به آن توجه کافی داشته باشید منطقه و مکانی است که ملک مورد نظر شما در آن واقع شده‌ است. همان‌طور که می‌دانید منطقه، به مکان جغرافیایی که ملک در آن واقع‌ شده، گفته می‌شود. این در حالی است که مکان، موقعیت یک ملک در منطقه مورد نظر است و هدف از آن این است که مشخص شود این ملک به‌ طور دقیق در کجای منطقه قرار گرفته‌ است.

در نظر گرفتن این‌که ملک، در چه ارتفاعی قرار گرفته‌، نیز ضرورت دارد. برای نمونه می‌توانید به این عامل توجه کنید که ساختمان شما در بالای کوه قرار گرفته و یا در دامنه و یا در کوهپایه است. در چنین مواقعی در نظر گرفتن این نکته نیز مهم است که آیا ملک، در ابتدای مسیر ورودی به منطقه است و یا در انتهای این مسیر قرار دارد. توجه به میزان رفت و آمد و شلوغی آن منطقه و مکان نیز مهم است.

توجه به سکوت و آرامش مورد نیاز

در حال حاضر بسیاری از باغ‌های ویلایی، از قبیل باغ ویلا تهراندشت در موقعیت و مکان مناسب و پر از سکوت و آرامش قرار گرفته‌اند. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از افراد، برای دور شدن از سر و صدای زیاد در فضاهای شهری به خرید باغ‌های ویلایی دست می‌زنند. بنابراین برای این دسته از افراد ضروری است که پیش‌ از خرید به این اطمینان دست پیدا کنند که ملک مورد نظرشان در محیطی سرشار از سکوت و آرامش واقع شده‌ است و انتظارات آنان را تأمین می‌کند.

ویلا در تهراندشت

در نظر گرفتن آب و هوای منطقه

یکی دیگر از نکات بسیار مهم پیش‌ از خرید چنی املاکی، در نظر گرفتن شرایط آب‌ و هوایی منطقه مورد نظر است. بسیاری از افراد به خرید چنین املاکی دست می‌زنند تا از پوشش گیاهی و گل‌ها و درختان آن استفاده کنند. بنابراین در چنین شرایطی باید به میزان بارندگی‌ها در منطقه، توجه کافی داشته باشید و به این اطمینان دست پیدا کنید که زمین ملک مورد نظرتان آبخیز است و به پوشش گیاهی موجود در این ملک، آسیبی وارد نمی‌شود.

توجه به امکانات

در هنگام خرید باغ ویلا توجه به این نکته ضرورت دارد که نوع ساخت مکان مورد نظرتان به چه صورتی است و امکانات رفاهی آن چیست. لازم است برای به امکانات سرمایشی و گرمایشی مورد نیاز خود نیز توجه کافی داشته باشید. برای نمونه این عامل را در نظر بگیرید که ملک، دارای وسائل و امکاناتی از قبیل شومینه، بخاری، کولر، پارکینگ و… باشد. در نظر گرفتن تعداد طبقات موجود در این ملک نیز اهمیت دارد.

باغ ویلا 500 متری

در نظر گرفتن نوع ملک

در شرایط فعلی، باغ‌های ویلایی در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. برای نمونه این امکان وجود دارد که یک باغ ویلا به‌ صورت ساحلی و یا جنگلی ساخته‌ شده باشد. از طرف دیگر ممکن است این ملک، دوبلکس و یا تریپلکس باشد. بنابراین یکی از نکات کلیدی خرید باغ ویلا، در نظر گرفتن نوع آن است. این عامل، کاملا سلیقه‌ای است و با میزان بودجه شما نیز در ارتباط است.

معرفی روستاهای تهراندشت برای خرید باغ ویلا

همچنین شما دوستان عزیز میتونید برای دریافت اطلاعات و یا بازدید باغ ویلا با شماره‌های ما تماس بگیرید: 09121717808- 09125641306

آدرس ما در صفحات مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *